uuurk

nu känner jag att jag har jobbat färdigt för den här veckan, de kommer säkert att bli nå jobb imorgon också. Men jag ska tvinga mamma och pappa till Luleå imorgon, jag vill verkligen dit och då går den här helgen snabbare också. Saksamma om de är lite halt :D (inte lite halt här) man får verkligen leka bambi på hal is här i lilla korpis nu.
Idag har de varit så f r u k t a n s v ä r t mycket jobb. Jag började vid 3 och satte direkt igång med att göra tårtor och sånt, sen var vaniljlängderna slut, och innan vi fått den färdig så jäste wienerdegen över som vi skulle kavla ut och banka dit smör. Jag har fått så otroligt mycket träning av allt bankande kan jag lova.
Sen var de bara att sätta igång med resten, wienerbröd,wienerkransar,julstjärnor,baguetter och saffranssemlor.
Föreställ er bara hur mina ben känns just nu, de känns som att dom är halvvägs av. Erika kom och hjälpte mig idag iallafall, tur de. Annars hade jag stått kvar där ännu några timmar till.

De är bebbban som sagt att jag ska blogga så han har nått att läsa, jovisst. Här har ni världens längsta blogginlägg om min tuffa arbetsdag. Inte så kul att läsa om, eller hur? Såhär brukar mina dagar iallafall se ut för de mesta, stressastressastreeeessa.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0