Sattajärvi-Kiruna-Pajala-Sattajärvi-Korpis

Fredag: For till skolan som vanligt då 20 i 9.
Gjorde provet, verkligen skit jobbigt. Klarade nog iiinte de provet.
aja, får göra om helt enkelt. Tror jag!
Var iaf i skolan fram till lunch, sen förde mamma mig och anna till sattajärvi.
Vi åkte med Joel därifrån till kiruna.
Vi fick egentligen inte fara ifrån skolan för våran lärare.
Men vem kan stoppa oss? :P
Så vi for iaf. Får väl höra på måndag.
När vi var framme i kiruna så var vi i lägenheten och bara snacka. Erika,Anna,Jenny och Jag.
Sen for vi in till stan. Köpte en tunika/tröja och ett par jeans leggins.
Sen en massa små grejer. De var stor rea på domus där, fast jag köpte inget därifrån.
Sen for vi till safari och fika. Lite man kan göra bort sig ibland. Fast tur att jag inte gjorde nå skumt.
Jenny fick till en skit hög rap. Alltså hög. Sen så råka erika kasta ett snor papper på en kille som gick förbi.
iaf, vi var i stan tills allt stängde, så for vi till coop och handla osv.
For och sov tidigt då, orkade inte vara uppe länge. Dom andra satt uppe till 5 och titta film.
Jag somna vid halv 1 redan :) skönt!
morgonen därpå hade vi värsta problemet med att hinna med bussar in till stan.
De var lite väl komiskt. Vi missade hur många som helst.
Fast egentligen var de såhär. Erika hade tittat på vardags tider. och de var lördag.
jaa, så de blev ju som de blev. Och jag hade behov av en huvtröja.
så vi ringde simon så han förde oss till teamsportia.
Hittade förstås inget åt mig själv. Men jag köpte ett par skor till Filip. SKIT SNYGGA!
Dom kostade bara 350kr. Sen köpte jag en sån där sak som man gör skorna vitare.
Mina är ju typ svarta. Så jag måla dom vita när vi kom till lägenheten.
Härrligt. dom blev som nya.
Sen for vi bara till lägenheten, satta där ett tag. sen for vi vidare till coop ochde.
Vi for och åt på en vidrig pizzeria, Bertas. Snuskgubbe.
Alltså jag hade skit ont i magen hela dan efter de. seriöst. man börja ju fundera på vad dom lagt i den.

Nu börja jag verkligen lessna på att skriva.
Men de är bara lite kvar :) haha ingen orkar läsa.
jaa, vi for till lägenheten igen då. satt bara som vanligt.
sen for jag till simon och johanna, för jag hade köpt ett påskägg åt joar.

Som jag lovat han.

påvägen dit mötte jag våran gamla granne och just då hade jag fått ett skräp från ciggen i ögat.

Så de börja rinna en massa från ögat. Iaf så fråga han ifall jag grät.
men, nej de gjorde jag ju inte. förstås.
Sen kom de en fet kärring och fråga på bryten engelska " do you have cigaretts"
så iaf gav jag en åt henne, och så fråga hon nått på deras språk. så tänkte jag hon mena att hon ville ha tändare också. så jag tog upp den, men hon ba : "nejnej, meera cigaretts mera"
men hur rik tror hon att jag är egentligen, så hon fick inte mera.
Sen så åkte vi hem typ en halv timme efter de. och for och käka på frasses, eller inte jag.
Mådde så dåligt av den pizzan jag åt tidigare.
Så for vi iaf till sattajärvi och så var vi där ett tag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0