orka

egentligen orkar jag inte blogga.
känns så meningslöst på nå sätt :)
ihelg blire jeppis iaf, sen så får jag leva som en uteliggare resten av månaden.
jag och anna hade planer på att åka till pajala idag, bara för att köa på frasses.
nog får man vara liite desperat :) dyr mat må jag säga :)
iaf, så gjorde vi såhär. först så for vi från skolan lite tidigare, en kvart för att hinna med kvart i 3 bussen.
iaf, när vi kom till affären och skulle ta ut pengar så tänkte vi: men vad i hela världen ska vi göra i pajala egentligen.
HELT onödigt. iaf så var klockan 14.41 när vi sa de.
sen när vi stod vid mjölken och de så fick vi nå spratt, vi var så sugna på frasses så jag bara la gröten (som jag skulle köpa) på en hylla och sprang till kassa och tog ut pengar.
lite väl, de gick fort. klockan blev 14.42 bussen skulle gå om 3 min.
så hoppa vi på cyklarna och skulle fara till busstation. så såg vi att bussen redan hade fart, iaf cyklade vi jääääärnet till macken. man typ bara slirade i kurvorna :) men vi hann iaf. så vi bara hoppade av cyklarna och stannade bussen.
de MÅSTE ha sett fult ut.
iaf så sa busschauffören "jaha, så ni tänkte cykla till pajala" och vi som var helt anfådda fick knappt fram nått.
iaf de var våran resa.
sen på busstation träffa jag mirjam som ska till göteborg. urs vad avundsjuk man kan bli.
men iaf vi käkade på frasses och åkte hem med bussen som gick 16.20 :) de var en snabb vistelse i pajala de :)
en mjukglass fick de också bli. årets första. inte lika god man tänkte sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0